lauantai 24. toukokuuta 2014

Ruotsissa

Tuli käytyä tukholman risteilyllä taas, mukana oli kaverini ja hänen poikansa joka on saman ikäinen ku meidän tyttö, ja äitini ja tätini.

Lähdettiin kaverin kanssa sunnuntaina junalla helsinkiin aamusta, lapset temmelsi välillä leikkivaunussa, välillä evästelivät ja välillä ottivat päiväunet. Helsinkiin kun päästiin, kaveri tapasi oman kaverinsa ja mä tapasin yhden kaverini jota en ollut nähnyt vajaaseen kolmeen vuoteen. Oli siis jo aikakin tavata. Oli tosi mukava vaihtaa kuulumiset ja nähdä. Käytiin ostamassa mulle uudet aurinkolasit koska edelliset oli menny rikki (vastahan mä ne viime kesänä ostin..), ja käytiin kahvilassa. Myöhemmin treffattiin matkaseurani kanssa ja mentiin satamaan. Satamassa tavattiin äiti ja täti. Laukku meinas unohtua lähtöselvitykseen mut tätini onneks huomas asian. Ai mikä dementia :D

Laivalla käytiin syömässä, kaupoilla ja oltiin välillä leikkihuoneessa. Meiän tytön poikakaveri meni aikasemmin nukkumaan, joten mä vietin sitte myöhemmin illalla aikaa äitini ja tätini hytissä. Kävin siellä myös suihkussa niin ei tarvinnu pelätä herättävänsä ketään. Meiän neiti nukahti lopulta puol kahdelta ja mentiin sitte omaan hyttiin. Nukahdin itse varmaan joskus kahden tienoilla. Puol neljän aikaan meidän neiti alkoi valittaa, puol viiden aikaan molemmat mukulat, siitä lähtien yö meniki hieman valvoen ku aina välillä toinen alkoi itkeä. Ihan hullulta tuntui etten saanu unta puolentoista tunnin unien jälkeen edes pätkissä.. Välillä mukulat nousi sängyissään ja katteli toisiaan, hihiteltiin kaverin kanssa. Aamulla nukuin vielä vähän. Ku herättiin niin mentiin tyllerön kanssa aamupalalle ja sitte kohti ruotsia.

Tukholmassa oli sateista, ei sentään onneks koko aikaa mutta kuitenkin. Mentiin satamasta metrolla vanhaan kaupunkiin jossa erkaannuttiin äitistä ja siskostaan. Katseltiin kaverin kanssa vanhaa kaupunkia ja käytiin syömässä, vauvat nukkui syömisen ajan sopivasti. Käytiin italialais tyylisessä ravintolassa ja tein aikamoisen mokan pizzavalinnassa.. Mun pizza sisälsi mozzarellajuustoa, valkosipulia, oreganoa ja basilikaa. Ei edes tomaattikastiketta. Olisin ajatellu että pizzassa on aina tomaattikastike mutta asia ei näköjään ollutkaan niin. No tosin menussa ei mainittu siitä mitään mutta oletin. No tuli ainakin vatsa täyteen, ei se pahaa ollut mutta mautonta. Joku muu valinta olis varmasti ollu parempi. Salaattipöytä ja palvelu oli hyvä! Ja tuon paikan voi sitte testata joskus toistekin :) Vanhasta kaupungista käveltiin hiljalleen kohti keskustaa jossa treffattiin sitte äiti ja täti. Istuttiin hetki kahvilassa, kierrettiin NK:lla pikaiseen ja sitte kohti satamaa.

Laivalla oli aika sama kaava ku edellis iltana, kauppoja, ruokaa, leikkihuone ja iltavirkku lapsi :D Seuraava yökin meni jo loistavasti edelliseen verrattuna. Tukholmassa shoppailut jäi tosi vähäiselle, olis enemmän ollut aikaa jos ei olis tullu käytyä syömässä mutta meni nyt näin. Helsinkiin kun päästiin nii kävin muutamassa kaupassa mutta ei tullut ostettua mitään. Sitten olikin jo kotimatkan aika.

Kuvat jää nyt vähä lyhyeen, tuli yhteistyöongelmia kameran/muistikortin/kuvien siirron kanssa.Tässä on kuva siitä pitsibolerosta minkä ostin jokin aikaa sitten :)

Viikko on mennyt mukavissa merkeissä muutenkin! Keskiviikkona käytiin kylässä kaveriperheen luona, heillä on meidän tyttöä päivää nuoremmat kaksospojat. Tyttö pääs ekaa kertaa elämässään silittelemään kissaa! Torstaina kävin kirppikseltä etsimässä kesävaatetta neidille (huonoin tuloksin mutta eilen H&M:ltä löytyi) ja kaupassa. Isäni kävi pitkästä aikaa kylässä nyt pe-la. On tullu syötyä aika hyvin. Eilen käytiin buffassa ja tänään kotipizzassa. Iskä on aika nuuka jossain asioissa mutta lomalla se tykkää syödä ulkona, ei nyt missään kalliissa paikoissa mutta kuitenki.

1. Ihana kuva, miekin haluun laivalle! ♥ Ois mukava joskus käydä Tukholmassa. :)

1. Kiitos, menkää ihmeessä, oli kyllä mukavaa! :) Tosin päiväristeilyillä toi aika helposti loppuu kesken, oon aatellu et joskus olis ihanaa olla tukholmassa yökin.